Gumiszervíz Dunakeszi

A TPMS szenzorok programozása, szervizelése:

A szenzorokat minden átszerelésnél szervizelni kell.
  • A tömítése légzáró legyen – gumitömítés
  • A szeleptest korrózióját elkerüljük
  • Cseréljük a kifáradt alkatrészeket – külső nyakrész
  • A szeleptű cseréjével szintén a légzárást segítjük elő
A TPMS szenzorokat az adott autóhoz kell programozni (feltanítani) abban az esetben, ha a kerekek pozíciója megváltozott, vagy ha új szenzor beépítésére kerül sor Pl: felni csere esetén, vagy ha a szenzor sérült vagy elromlott.

Néhány típus automatikusan felismeri a szenzorait és újratanulja ha a kerékpozíciók megváltoznak. Néhány típusnak az OBDII csatlakozón keresztül kell feltanítani a szenzorok azonosítóit (ID) ha a szenzorok, vagy a kerekek pozíciói változnak.

Ezért az ilyen programozásokat csak az ehhez megfelelő TPMS Diagnosztikai eszközökkel felszerelt szervizekben lehet elvégeztetni.

TPMS hibák és javításuk

Az elektronikus jeladók is meghibásodhatnak. Jellemzően egy idő után a gyárilag előre beépített energiaforrásuk kimerül, mely használat és idő korlátos. Előfordulhat defekt következtében a szelep tönkremenetele is amikor pótolnunk kell a jeladó egységet. Defekt javító folyadék használatával tönkre tesszük a szelepet, ezért cseréje így megkerülhetetlen.

Kiviteltől függően gumi és fém szelepek vannak használatban, melyek időszakaos karbantartása indokolt. A gumi szeleptöveket és a tömítéseket a biztonság fenntartása érdekében cserélni kell.

A TPMS szenzorok átlagos életkora:

kb: 4-5év vagy 160000Km, ha a benne levő akkumulátor lemerül, a szenzorokat újra kell cserélni.

TPMS gumiabroncs nyomás ellenőrző rendszer javítása, szelepek és szenzorok cseréje, univerzális TPMS szenzorok illesztése

A TPMS rendszer alkalmazásának célja kettős: elsőként növeli a biztonságot, hiszen a kimutatások szerint sok baleset történik amiatt, hogy rossz guminyomással közlekednek az autósok. A másik cél pedig a fogyasztás megfelelő szinten tartása és a környezetvédelem. Nem mindegy ugyanis, hogy a gyárihoz képest pl. 30 százalékkal kisebb guminyomással autózunk. Ebben az estben nemcsak több üzemanyagot égetünk el, hanem a gumi is intenzívebb kopásnak van kitéve, ezáltal a gumiabroncsok élettartama is jelentősen csökkenhet.

A guminyomás ellenőrző rendszereknek két típusa létezik, az indirekt és a direkt. Kezdetben főként az indirekt guminyomás ellenőrző rendszert alkalmazták, mára pedig már egyre nagyobb teret hódítanak a direkt, külön szenzorokkal felszerelt rendszerek. Az indirekt a kerekek fordulatszámát figyeli. Ha csökken az egyik abroncsban a nyomás, akkor annak a kerülete kisebb lesz, ezáltal gyorsabban forog, mint a többi kerék. Ezt a központi egység érzékeli és figyelmezteti a vezetőt.





© 2024 Gumiszervíz Dunakeszi